Monday, December 5, 2011

گزارشی از تحقیقات در مورد قایق غرق شده در استرالیا









در ماه دسامبر سال 2010، اوایل صبح روز 15 دسامبر، قایقی چوبی حامل پناهندگان در اطراف جزیره کریسمس استرالیا با برخورد شدید به صخره های اطراف جزیره غرق شد. اکثر مسافران این قایق ایرانی بودند، شامل زن، مرد، پیر، جوان و کودکان. در این حادثه متاسفانه نزدیک به 50 نفر؛اکثرا ایرانی، جان خودشون رو از دست دادند. بعد از این فاجعه انسانی، تقریبا یک سال است که جهت بررسی دلایل و اتفاقات پیرامون این حادثه تحقیقاتی توسط کرونر(یک چیزی شبیه پزشک قانونی)در جریان است. در این تحقیقات، نمایندگانی از طرف اداره مهاجرت استرالیا، نیروی دریایی استرالیا، کمپانی خصوصی مسئول اداره کمپ های پناهندگی و یک تیم حقوقی از جانب نجات یافتگان و اعضای خانواده کشته شدگان، شرکت دارند. من با این تیم حقوقی همکاری می کنم.


تحقیقات به پایان خود نزدیک می شود و آخرین لوایح برای ارائه آماده شده اند. لایحه مربوط به خانواده ها و بازماندگان هم، که کار تیم حقوقی ماست هم،آماده شده است. به همین دلیل دیروز و امروز ملاقاتهایی با بعضی از اعضای خانواده ها داشته ایم که آنان را در جریان آخرین مراحل تحقیقات و لایحه پایانی بگذاریم. فردا جلسه نهایی اطلاع رسانی را برگزار خواهیم کرد.


در نهایت تمامی اطلاعات و مطالب مطرح شده در این تحقیقات بسیار محرمانه است و ما هم قادر نیستیم چیزی بیشتر از اینکه در بالا گفته شد، اضافه کنیم. باشد که هموطنان عزیز ایرانی ما در زمان تصمیم گیری برای سپردن جان خود و عزیزانشان بدست یک عده قاچاقچی انسان بی مسئولیت که ارزشی برای جان انسانها قائل نیستند؛ بجای یکبار؛ دو بار فکر کنند.

No comments:

Post a Comment